Designing for watchOS
When people glance at their Apple Watch, they know they can access essential information and perform simple, timely tasks whether they’re stationary or in motion.
watchOS를 위한 디자인
사람들이 Apple Watch를 한눈에 볼 때, 그들이 고정된 상태이건 움직이는 중이건 간에 필수적인 정보에 접근하고 간단하고 적시에 할 수 있는 작업을 수행할 수 있다는 것을 알고 있습니다.

As you begin designing your app for Apple Watch, start by understanding the following fundamental device characteristics and patterns that distinguish the watchOS experience. Using these characteristics and patterns to inform your design decisions can help you provide an app that Apple Watch users appreciate.
Display. The small Apple Watch display fits on the wrist while delivering an easy-to-read, high-resolution experience.
Ergonomics. Because people wear Apple Watch, they’re usually no more than a foot away from the display as they raise their wrist to view it and use their opposite hand to interact with the device. In addition, the Always On display lets people view information on the watch face when they drop their wrist.
Inputs. People can navigate vertically or inspect data by turning the Digital Crown, which offers consistent control on the watch face, the Home Screen, and within apps. They can provide input even while they’re in motion with standard touchscreen gestures like tap, swipe, and drag. Pressing the Action button initiates an essential action without looking at the screen, and using shortcuts helps people perform their routine tasks quickly and easily. People can also take advantage of data that device features provide, such as GPS, sensors for blood oxygen and heart function, and the altimeter, accelerometer, and gyroscope.
App interactions. People glance at the Always On display many times throughout the day, performing concise app interactions that can last for less than a minute each. People frequently use a watchOS app’s related experiences — like complications, notifications, and Siri interactions — more than they use the app itself.
System features. watchOS provides several features that help people interact with the system and their apps in familiar, consistent ways.
Apple Watch용 앱을 디자인하기 시작할 때, watchOS 경험을 구분하는 기본적인 기기 특성과 패턴을 이해하기 시작하세요. 이러한 특성과 패턴을 사용하여 디자인 결정을 내리는 것은 Apple Watch 사용자들이 즐길 수 있는 앱을 제공하는 데 도움이 될 수 있습니다.
디스플레이. 작은 Apple Watch 디스플레이는 손목에 맞으면서도 쉽게 읽을 수 있는 고해상도 경험을 제공합니다.
인체 공학. 사람들이 Apple Watch를 착용하기 때문에, 그들은 일반적으로 팔을 들어 디스플레이를 볼 때와 반대 손으로 장치와 상호작용할 때 디스플레이에서 1피트 이내에 있습니다. 또한, Always On 디스플레이는 사람들이 팔을 내려놓을 때 시계면에 정보를 볼 수 있게 해줍니다.
입력. 사람들은 Digital Crown을 돌려서 수직으로 탐색하거나 데이터를 검사할 수 있으며, 이는 시계면, 홈 화면, 앱 내에서 일관된 제어를 제공합니다. 그들은 탭, 스와이프, 드래그와 같은 표준 터치스크린 제스처로 움직이는 동안에도 입력을 제공할 수 있습니다. 액션 버튼을 누르면 화면을 보지 않고도 필수적인 작업을 시작할 수 있으며, 단축키를 사용하면 사람들이 일상적인 작업을 빠르고 쉽게 수행할 수 있습니다. 또한, 사람들은 GPS, 혈산소 및 심장 기능 센서, 고도계, 가속도계, 자이로스코프 등의 기기 기능이 제공하는 데이터를 활용할 수 있습니다.
앱 상호작용. 사람들은 하루 중 여러 번 Always On 디스플레이를 빠르게 본다. 이로써 각각 1분 미만의 간결한 앱 상호작용을 수행합니다. 사람들은 자주 watchOS 앱의 관련 경험들을 앱 자체를 사용하는 것보다 더 자주 사용합니다.
시스템 기능. watchOS는 사람들이 시스템과 앱과 상호작용하는 데 도움이 되는 여러 기능을 제공합니다.
- Complications
- Notifications
- Always On
- Watch faces
Best practices
Great Apple Watch experiences are focused, specialized, and integrate the platform and device capabilities that people value most. To help your experience feel at home in watchOS, prioritize the following ways to incorporate these features and capabilities.
- Support quick, glanceable, single-screen interactions that deliver critical information succinctly and help people perform targeted actions with a simple gesture or two.
- Minimize the depth of hierarchy in your app’s navigation, and use the Digital Crown to provide vertical navigation for scrolling or switching between screens.
- Personalize the experience by proactively anticipating people’s needs and using on-device data to provide actionable content that’s relevant in the moment or very soon.
- Use complications to provide relevant, potentially dynamic data and graphics right on the watch face where people can view them on every wrist raise and tap them to dive straight into your app.
- Use notifications to deliver timely, high-value information and let people perform important actions without opening your app.
- Use background content such as color to convey useful supporting information, and use materials to illustrate hierarchy and a sense of place.
- Support Siri to help people access shortcuts on the Siri watch face.
- Design your app to function independently, complementing your notifications and complications by providing additional details and functionality.
좋은 예시
우수한 Apple Watch 경험은 집중적이고 전문적이며, 사람들이 가장 중요하게 여기는 플랫폼과 장치 기능을 통합합니다. watchOS에서 경험이 집중적이게 느껴지도록, 이러한 기능과 기능들을 통합하는 다음 방법을 우선시하십시오.
- 중요한 정보를 간결하게 제공하고, 사람들이 한 두 번의 간단한 제스처로 목표를 정확히 수행할 수 있도록 돕는 빠르고, 한눈에 볼 수 있는, 단일 화면 상호작용을 지원합니다.
- 앱의 탐색에서 계층의 깊이를 최소화하고, 스크롤하거나 화면 간 전환을 위해 수직 탐색을 제공하는 Digital Crown을 사용하세요.
- 사람들의 필요를 미리 예측하고, 기기 데이터를 사용하여 당장 또는 매우 곧 관련 있는 실행 가능한 콘텐츠를 제공하여 경험을 개인화하세요.
- 사람들이 손목을 들 때마다 볼 수 있고 앱으로 바로 들어가서 볼 수 있는 곳에 관련성 있는, 동적인 데이터와 그래픽을 제공하는 complications를 사용하세요.
- 알림을 사용하여 적시에 고가치 정보를 전달하고, 앱을 열지 않고도 사람들이 중요한 작업을 수행할 수 있게 하세요.
- 배경 콘텐츠, 예를 들어 색상을 사용하여 유용한 보조 정보를 전달하고, 재료를 사용하여 계층 구조와 장소감을 나타내세요.
- Siri를 지원하여 사람들이 Siri 시계면에서 단축키에 접근하는 데 도움이 되게 하세요.
- 앱을 독립적으로 작동하도록 디자인하여, 알림과 complications를 보완하면서 추가적인 세부 사항과 기능을 제공합니다.
Resources
Related
Developer documentation
Videos
Design and build apps for watchOS 10
Design widgets for the Smart Stack on Apple Watch
Update your app for watchOS 10
Reference
https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines
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