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UI & UX/Human Interface Guidelines for apple

[PlatForms] Designing for iOS

by tabasco 2023. 6. 26.

Designing for iOS

People depend on their iPhone to help them stay connected, play games, view media, accomplish tasks, and track personal data in any location and while on the go.

A stylized representation of an iPhone frame shown on top of a grid. The image is overlaid with rectangular and circular grid lines and is tinted green to subtly reflect the green in the original six-color Apple logo.

iOS를 위한 디자인

사람들은 iPhone을 이용해 어디서든 연결 상태를 유지하고, 게임을 즐기고, 미디어를 보고, 업무를 수행하며, 개인 데이터를 추적합니다.
그리드 위에 나타나는 iPhone 프레임의 스타일화된 표현입니다. 이미지는 사각형과 원형 그리드 선으로 오버레이되어 있고, 오리지널 6색 Apple 로고의 녹색을 미묘하게 반영하도록 녹색으로 색조가 조정되어 있습니다.

 

As you begin designing your app or game for iOS, start by understanding the following fundamental device characteristics and patterns that distinguish the iOS experience. Using these characteristics and patterns to inform your design decisions can help you provide an app or game that iPhone users appreciate.

 

Display. iPhone has a medium-size, high-resolution display.

 

Ergonomics. People generally hold their iPhone in one or both hands as they interact with it, switching between landscape and portrait orientations as needed. While people are interacting with the device, their viewing distance tends to be no more than a foot or two.

 

Inputs. Multi-Touch gestures, onscreen keyboards, and voice control let people perform actions and accomplish meaningful tasks while they’re on the go. In addition, people often want apps to use their personal data and input from the device’s gyroscope and accelerometer, and they may also want to participate in spatial interactions.

 

App interactions. Sometimes, people spend just a minute or two checking on event or social media updates, tracking data, or sending messages. At other times, people can spend an hour or more browsing the web, playing games, or enjoying media. People typically have multiple apps open at the same time, and they appreciate switching frequently among them.

 

System features. iOS provides several features that help people interact with the system and their apps in familiar, consistent ways.

 

iOS용 앱이나 게임을 디자인하기 시작할 때, iOS 경험을 특별하게 만드는 다음 기본적인 디바이스 특성과 패턴을 이해하는 것부터 시작합니다. 이러한 특성과 패턴을 이용해 디자인 결정을 내리면 iPhone 사용자들이 좋아할 앱이나 게임을 제공하는 데 도움이 될 수 있습니다.

디스플레이. iPhone은 중간 크기의 고해상도 디스플레이를 갖추고 있습니다.

인체공학. 사람들은 일반적으로 iPhone을 한 손이나 양손으로 들고 상호작용하며, 필요에 따라 가로 세로 방향을 전환합니다. 사람들이 디바이스와 상호작용하는 동안, 보는 거리는 대체로 1~2피트를 넘지 않습니다.

입력. 멀티 터치 제스처, 화면 키보드, 음성 제어를 통해 사람들은 이동 중에도 작업을 수행하고 의미있는 작업을 완료할 수 있습니다. 또한, 사람들은 종종 앱이 자신의 개인 데이터와 디바이스의 자이로스코프 및 가속도계의 입력을 사용하길 원하며, 공간적 상호작용에 참여하길 원할 수도 있습니다.

앱 상호작용. 때때로 사람들은 이벤트 또는 소셜 미디어 업데이트를 확인하거나, 데이터를 추적하거나, 메시지를 보내는데 1~2분 정도를 소비합니다. 다른 때에는 웹 브라우징, 게임, 미디어 감상에 1시간 이상을 보낼 수 있습니다. 사람들은 일반적으로 여러 앱을 동시에 열어 두고, 자주 이들 사이를 전환하는 것을 좋아합니다.

시스템 기능. iOS는 사람들이 시스템과 앱을 익숙하고 일관된 방식으로 상호작용하는데 도움이 되는 여러 기능을 제공합니다.

 

 

Best practices

Great iPhone experiences integrate the platform and device capabilities that people value most. To help your design feel at home in iOS, prioritize the following ways to incorporate these features and capabilities.

 

  • Help people focus on primary tasks and content by limiting the number of onscreen controls while making secondary details and actions discoverable with minimal interaction.

  • Adapt seamlessly to appearance changes — like device orientation, Dark Mode, and Dynamic Type — letting people choose the configurations that work best for them.

  • Support interactions that accommodate the way people usually hold their device. For example, it tends to be easier and more comfortable for people to reach a control when it’s located in the middle or bottom area of the display, so it’s especially important let people swipe to navigate back or initiate actions in a list row.

  • With people’s permission, integrate information available through platform capabilities in ways that enhance the experience without asking people to enter data. For example, you might accept payments, provide security through biometric authentication, or offer features that use the device’s location.

최선의 방법

훌륭한 iPhone 경험은 사람들이 가장 중요하게 생각하는 플랫폼 및 디바이스 기능을 통합합니다. iOS에서 디자인이 자연스럽게 느껴지도록 하기 위해, 이러한 기능과 기능들을 포함하는 다음 방법들을 우선시하세요.

- 화면의 컨트롤 수를 제한함으로써 주요 작업과 콘텐츠에 집중할 수 있게 도와주고, 최소한의 상호작용으로 보조 세부사항과 행동을 발견할 수 있게 합니다.

- 디바이스 방향, 다크 모드, 동적 타입 등의 외관 변화에 매끄럽게 적응하도록 하여, 사람들이 가장 잘 작동하는 구성을 선택할 수 있도록 해줍니다.

- 사람들이 일반적으로 디바이스를 들고 있는 방식에 맞는 상호작용을 지원합니다. 예를 들어, 디스플레이의 중간 또는 하단 영역에 컨트롤이 위치하면 사람들이 컨트롤에 쉽게 접근할 수 있기 때문에, 리스트 행에서 동작을 시작하거나 뒤로 이동하려는 사람들이 swipe 할 수 있도록 하는 것이 특히 중요합니다.

- 사람들의 허락을 받아 플랫폼 기능을 통해 사용할 수 있는 정보를 데이터 입력을 요청하지 않고 경험을 향상시키는 방식으로 통합합니다. 예를 들어, 결제를 받아들이거나, 생체 인증을 통해 보안을 제공하거나, 디바이스의 위치를 이용하는 기능을 제공할 수 있습니다.


Resources

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Developer documentation

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Reference

https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines