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UI & UX/Human Interface Guidelines for apple

[Platforms] Designing for visionOS

by tabasco 2023. 6. 29.

Designing for visionOS

When people wear Apple Vision Pro, they enter an infinite 3D space where they can engage with your app or game while staying connected to their surroundings.

 

visionOS를 위한 디자인

Apple Vision Pro를 착용하면 사람들은 무한한 3D 공간으로 들어가게 되며, 그들이 주변 환경에 연결되어 있음과 동시에 앱이나 게임과 소통할 수 있습니다.

 

 

As you begin designing your app or game for visionOS, start by understanding the fundamental device characteristics and patterns that distinguish the platform. Use these characteristics and patterns to inform your design decisions and help you create immersive and engaging experiences.

Space. Apple Vision Pro offers a limitless canvas where people can view virtual content like windowsvolumes, and 3D objects, and choose to enter deeply immersive experiences that can transport them to different places.

Immersion. In a visionOS app, people can fluidly transition between different levels of immersion. By default, an app launches in the Shared Space where multiple apps can run side-by-side and people can open, close, and relocate windows. People can also choose to transition an app to a Full Space, where it’s the only app running. While in a Full Space app, people can view 3D content blended with their surroundings, open a portal to view another place, or enter a different world.

Passthrough. Passthrough provides live video from the device’s external cameras, and helps people interact with virtual content while also seeing their actual surroundings. When people want to see more or less of their surroundings, they use the Digital Crown to control the amount of passthrough.

Spatial Audio. Vision Pro combines acoustic and visual-sensing technologies to model the sonic characteristics of a person’s surroundings, automatically making audio sound natural in their space. When an app receives a person’s permission to access information about their surroundings, it can fine-tune Spatial Audio to bring custom experiences to life.

Focus and gestures. In general, people interact with Vision Pro using their eyes and hands. People perform most actions by looking at a virtual object to bring focus to it and making an indirect gesture, like a tap, to activate it. People can also use a direct gesture to interact with a virtual object by touching it with a finger.

Ergonomics. While wearing Vision Pro, people rely entirely on the device’s cameras for everything they see, both real and virtual, so maintaining visual comfort is paramount. The system helps maintain comfort by automatically placing content so it’s relative to the wearer’s head, regardless of the person’s height or whether they’re sitting, standing, or lying down. Because visionOS brings content to people — instead of making people move to reach the content — people can remain at rest while engaging with apps and games.

Accessibility. Apple Vision Pro supports accessibility technologies like VoiceOver, Switch Control, Dwell Control, Guided Access, Head Pointer, and many more, so people can use the interactions that work for them. In visionOS, as in all platforms, system-provided UI components build in accessibility support by default, while system frameworks give you ways to enhance the accessibility of your app or game.

 

visionOS용 앱이나 게임을 디자인하기 시작할 때, 플랫폼을 구별하는 기본적인 장치 특성과 패턴을 이해하는 것으로 시작하세요. 이러한 특성과 패턴을 사용하여 디자인 결정에 영향을 미치고, 몰입형이고 매력적인 경험을 만드는 데 도움이 되도록 합니다.

공간. Apple Vision Pro는 사람들이 창, 볼륨, 3D 객체와 같은 가상 콘텐츠를 볼 수 있는 무한한 캔버스를 제공하며, 그들을 다른 장소로 이동시킬 수 있는 깊이 있는 몰입형 경험을 선택하여 들어갈 수 있습니다.

몰입. visionOS 앱에서 사람들은 다양한 몰입 수준 사이를 자연스럽게 전환할 수 있습니다. 기본적으로 앱은 여러 앱이 나란히 실행되고 사람들이 창을 열고, 닫고, 이동할 수 있는 공유 공간에서 실행됩니다. 사람들은 또한 앱을 전체 공간으로 전환하여 단독으로 실행시킬 수도 있습니다. 전체 공간 앱에서 사람들은 3D 콘텐츠를 주변 환경과 결합하여 볼 수 있으며, 다른 장소를 보기 위해 포털을 열거나 다른 세계로 들어갈 수 있습니다.

패스스루. 패스스루는 장치의 외부 카메라에서 실시간 비디오를 제공하며, 사람들이 실제 주변 환경을 보면서 가상 콘텐츠와 상호작용하는 데 도움이 됩니다. 사람들이 주변 환경을 더 많이 보거나 덜 보고 싶을 때, 디지털 크라운을 사용하여 패스스루의 양을 제어합니다.

공간 오디오. Vision Pro는 음향 및 시각 감지 기술을 결합하여 사람들의 주변 환경의 음향 특성을 모델링하고, 자동으로 오디오를 그들의 공간에서 자연스럽게 들리게 만듭니다. 앱이 사람들의 주변 환경에 대한 정보에 접근할 수 있는 권한을 얻으면, 사용자 정의 경험을 살리기 위해 공간 오디오를 미세 조정할 수 있습니다.

초점과 제스처. 일반적으로, 사람들은 눈과 손을 사용하여 Vision Pro와 상호작용합니다. 사람들은 대부분의 작업을 수행하기 위해 가상 객체를 바라보아 초점을 맞추고 탭과 같은 간접 제스처를 만들어 활성화합니다. 사람들은 또한 손가락으로 가상 객체를 만져서 직접 제스처를 사용하여 상호작용할 수 있습니다.

인체 공학. Vision Pro를 착용하는 동안 사람들은 실제와 가상 모두에 대해 장치의 카메라에 전적으로 의존하므로 시각적인 편안함을 유지하는 것이 가장 중요합니다. 시스템은 콘텐츠를 착용자의 머리에 상대적으로 자동으로 배치함으로써 편안함을 유지해주는데, 이는 사람의 키나 앉아 있거나 서 있거나 누워 있는지에 관계없이 가능합니다. visionOS는 사람들이 콘텐츠에 다가가서 도달하게 만드는 대신 콘텐츠를 사람들에게 가져다주므로, 사람들은 앱과 게임과 상호작용하면서 휴식을 취할 수 있습니다.

접근성. Apple Vision Pro는 VoiceOver, Switch Control, Dwell Control, Guided Access, Head Pointer 등과 같은 접근성 기술을 지원하므로, 사람들은 그들에게 맞는 상호작용을 사용할 수 있습니다. visionOS에서는 모든 플랫폼에서와 마찬가지로, 시스템 제공 UI 컴포넌트는 기본적으로 접근성 지원을 내장하고, 시스템 프레임워크는 앱이나 게임의 접근성을 향상시키는 방법을 제공합니다.

 

Best practices

Great visionOS apps and games are approachable and familiar, while offering extraordinary experiences that can surround people with beautiful content, expanded capabilities, and captivating adventures.

Embrace the unique features of Apple Vision Pro. Take advantage of space, Spatial Audio, and immersion to bring life to your experiences, while integrating passthrough, focus, and gestures in ways that feel at home on the device.

Consider the entire spectrum of immersion as you design ways to present your app’s most distinctive moments. You can present experiences in a windowed, UI-centric context, a fully immersive context, or something in between. For each key moment in your app, find the minimum level of immersion that suits it best — don’t assume that every moment needs to be fully immersive.

Use windows for contained, UI-centric experiences. To help people perform standard tasks, prefer standard windows that appear as planes in space and contain familiar controls. In visionOS, people can relocate windows anywhere they want, and the system’s dynamic scaling helps keep window content legible whether it’s near or far.

Prioritize comfort. To help people stay comfortable and physically relaxed as they interact with your app or game, keep the following fundamentals in mind.

  • Display content within a person’s field of view, positioning it relative to their head. Avoid placing content in places where people have to turn their head or change their position to interact with it.
  • Avoid displaying motion that’s overwhelming, jarring, too fast, or missing a stationary frame of reference.
  • Support indirect gestures that let people interact with apps while their hands rest in their lap or at their sides.
  • If you support direct gestures, make sure the interactive content isn’t too far away and that people don’t need to interact with it for extended periods.
  • Avoid encouraging people to move too much while they’re in a fully immersive experience.

Help people share activities with others. When you use SharePlay to support shared activities, people can view the Spatial Personas of other participants, making it feel like everyone is together in the same space.

 

최선의 방법

훌륭한 visionOS 앱과 게임은 접근성이 좋고 친숙하면서도, 아름다운 콘텐츠, 확장된 기능, 그리고 매혹적인 모험으로 사람들을 둘러싸는 놀라운 경험을 제공합니다.

Apple Vision Pro의 독특한 기능을 활용하세요. 공간, 공간 오디오, 몰입을 활용하여 경험을 살려내고, 패스스루, 초점, 제스처를 장치에서 자연스럽게 느껴질 수 있도록 통합하세요.

앱의 가장 독특한 순간을 제시하는 방법을 디자인할 때, 몰입의 전체 스펙트럼을 고려하세요. 창이 있는, UI 중심의 컨텍스트에서 완전히 몰입하는 컨텍스트까지, 또는 그 사이의 것을 경험하게 할 수 있습니다. 앱에서 각 주요 순간에 대해, 가장 적합한 최소한의 몰입 수준을 찾으세요 - 모든 순간이 완전히 몰입해야 할 것이라고 가정하지 마세요.

포함된, UI 중심의 경험을 위해 창을 사용하세요. 사람들이 표준적인 작업을 수행하도록 돕기 위해, 공간에 나타나는 표준 창과 익숙한 컨트롤을 선호하세요. visionOS에서, 사람들은 창을 원하는 곳 어디든지 이동시킬 수 있고, 시스템의 동적 스케일링은 창 내용이 가까워도 먼 것처럼 읽힐 수 있도록 돕습니다.

편안함을 우선시하세요. 사람들이 앱이나 게임과 상호작용하면서 편안하게 머무를 수 있도록 돕기 위해, 다음의 기본 사항들을 기억하세요.

- 사람들의 시야 내에 콘텐츠를 표시하고, 그것을 그들의 머리에 상대적으로 배치하세요. 사람들이 머리를 돌리거나 위치를 변경해야만 상호작용할 수 있는 곳에 콘텐츠를 배치하지 마세요.

- 혼란스럽거나, 너무 빠르거나, 정지된 참조 프레임이 없는 동작을 표시하지 마세요.

- 사람들이 손을 무릎 위나 옆구리에 쉬게 하면서 앱과 상호작용할 수 있는 간접 제스처를 지원하세요.

- 직접 제스처를 지원한다면, 상호작용하는 콘텐츠가 너무 멀리 있지 않게 하고, 사람들이 그것과 장시간 상호작용할 필요가 없게 하세요.

- 사람들이 완전히 몰입한 경험 속에서 너무 많이 움직이는 것을 권장하지 마세요.

사람들이 다른 사람들과 활동을 공유하도록 돕세요. 공동 활동을 지원하기 위해 SharePlay를 사용할 때, 사람들은 다른 참가자의 공간적 인물을 볼 수 있어, 모든 사람이 같은 공간에 있는 것처럼 느낄 수 있습니다.

 

Resources

Related

Apple Design Resources

 

Developer documentation

Creating your first visionOS app

 

Videos

Principles of spatial design

Design spatial SharePlay experiences

Design considerations for vision and motion

 

Reference

https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines