Designing for macOS
People rely on the power, spaciousness, and flexibility of a Mac as they perform in-depth productivity tasks, view media or content, and play games, often using several apps at once.
macOS를 위한 디자인
사람들은 깊이 있는 생산성 작업을 수행하거나 미디어나 콘텐츠를 보고, 게임을 하면서 종종 여러 앱을 한 번에 사용하며 Mac의 성능, 넓은 공간, 그리고 유연성에 의존합니다.

As you begin designing your app or game for macOS, start by understanding the fundamental device characteristics and patterns that distinguish the macOS experience. Using these characteristics and patterns to inform your design decisions can help you provide an app or game that Mac users appreciate.
Display. A Mac typically has a large, high-resolution display, and people can extend their workspace by connecting additional displays, including their iPad.
Ergonomics. People generally use a Mac while they’re stationary, often placing the device on a desk or table. In the typical use case, the viewing distance can range from about 1 to 3 feet.
Inputs. People expect to enter data and control the interface using any combination of input modes, such as physical Keyboards, Pointing devices, Game controllers, and Siri.
App interactions. Interactions can last anywhere from a few minutes of performing some quick tasks to several hours of deep concentration. People frequently have multiple apps open at the same time, and they expect smooth transitions between active and inactive states as they switch from one app to another.
System features. macOS provides several features that help people interact with the system and their apps in familiar, consistent ways.
macOS용 앱이나 게임을 디자인하기 시작할 때는, macOS 경험을 독특하게 만드는 기본적인 디바이스 특성과 패턴을 이해하는 것부터 시작하세요. 이러한 특성과 패턴을 사용하여 디자인 결정을 내림으로써 Mac 사용자들이 좋아할 앱이나 게임을 제공하는 데 도움이 될 수 있습니다.
디스플레이. Mac은 일반적으로 큰 고해상도 디스플레이를 가지고 있으며, 사람들은 추가 디스플레이를 연결하여, iPad를 포함하여 작업 공간을 확장할 수 있습니다.
인체공학. 사람들은 일반적으로 Mac을 고정된 상태에서 사용하며, 종종 장치를 책상이나 테이블 위에 놓습니다. 일반적인 사용 사례에서 시청 거리는 약 1피트에서 3피트 사이일 수 있습니다.
입력. 사람들은 물리적 키보드, 포인팅 장치, 게임 컨트롤러, 그리고 Siri와 같은 여러 가지 입력 모드를 조합하여 데이터를 입력하고 인터페이스를 제어하는 것을 기대합니다.
앱 상호작용. 상호작용은 몇 분 동안의 간단한 작업 수행에서 몇 시간 동안의 집중적인 작업까지 어디서나 이루어질 수 있습니다. 사람들은 자주 여러 앱을 동시에 열어두고, 한 앱에서 다른 앱으로 전환할 때 활성 상태와 비활성 상태 사이의 부드러운 전환을 기대합니다.
시스템 기능. macOS는 사람들이 시스템과 그들의 앱을 익숙하고 일관된 방식으로 상호작용하는 데 도움이 되는 여러 기능을 제공합니다.
- 메뉴 바
- 파일 관리
- 전체 화면으로 보기
- 도크 메뉴
Best practices
Great Mac experiences integrate the platform and device capabilities that people value most. To help your design feel at home in macOS, prioritize the following ways to incorporate these features and capabilities.
- Leverage large displays to present more content in fewer nested levels and with less need for modality, while maintaining a comfortable information density that doesn’t make people strain to view the content they want.
- Let people resize, hide, show, and move your windows to fit their work style and device configuration, and support full-screen mode to help people focus in a distraction-free context.
- Use the menu bar to give people easy access to all the commands they need to do things in your app.
- Help people take advantage of high-precision input modes to perform pixel-perfect selections and edits.
- Handle keyboard shortcuts to help people accelerate actions and use keyboard-only work styles.
- Support personalization, letting people customize toolbars, configure windows to display the views they use most, and choose the colors and fonts they want to see in the interface.
최선의 방법
훌륭한 Mac 경험은 사람들이 가장 중요하게 생각하는 플랫폼 및 디바이스 기능을 통합합니다. macOS에서 디자인이 자연스럽게 느껴지도록 하기 위해, 이러한 기능과 기능들을 포함하는 다음 방법들을 우선시하세요.
- 큰 디스플레이를 활용하여 콘텐츠를 더 많이 표시하고, 중첩된 수준을 줄이고, 모달성의 필요성을 줄이면서, 사람들이 원하는 콘텐츠를 보기 위해 노력하지 않아도 되는 편안한 정보 밀도를 유지하세요.
- 사람들이 작업 스타일과 장치 구성에 맞게 창을 크기 조정, 숨기기, 보이기, 이동할 수 있도록 하고, 사람들이 방해받지 않는 맥락에서 집중할 수 있도록 전체 화면 모드를 지원하세요.
- 메뉴 바를 사용하여 사람들이 앱에서 필요한 모든 명령에 쉽게 접근할 수 있도록 하세요.
- 사람들이 고정밀 입력 모드를 활용하여 픽셀 완벽한 선택과 편집을 수행할 수 있도록 도와주세요.
- 키보드 단축키를 처리하여 사람들이 작업을 가속화하고 키보드만을 사용하는 작업 스타일을 사용할 수 있도록 돕세요.
- 개인화를 지원하고, 사람들이 툴바를 사용자 정의하고, 가장 많이 사용하는 뷰를 표시하는 창을 구성하고, 인터페이스에서 보고 싶은 색상과 글꼴을 선택할 수 있게 하세요.
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